Langkau ke kandungan utama

sabun mandi untuk…

kalo dulu, tarikh 16hb mei setiap tahun..mcm2 laa agenda nak buat kononnye nak suprisekan guru2 kat sekolah…
masa sekolah rendah, mane laa reti sgt nak buat ape2 kan..tp tetap nak bg hadiah jugak…hadiah yang paling aku tak bleh lupe, aku bg sabun mandi kat cikgu…aku lupe laa nama cikgu tu…kalo2 laa cikgu tu baca yang aku tulis ni, sorry ye cikgu…ape bleh buat, masa tu rs bangga gile bleh bg sabun tu kat cikgu…rs BANGGA gileeee..hehehe…korang2 masa sekolah rendah bagi ape hadiah hari guru ekk??
bile aku masuk sekolah menengah, dah matang dah sket..oleh sbb aku ni bersekolah di sekolah berasrama penuh, selalunya setiap kali hari guru, mesti ada kelab2 (kelab sukan ke, persatuan usahawan muda laa, ape2 jela) yang jual hadiah2 ni…contoh hadiah yang dijual??alaa..mcm laa…ada bunga..kad ucapan…ada satu tu, kalo aku tak salah laa, dia jual jubin yang dilukis…mmg cantik…masa tu, abis duit jugak laa nak membeli…tp tak kurang jugak pelajar2 yang amik ksempatan, beli bunga untuk awek…siap ada org hantar ke kelas tu yang best tu…sape yang dapat dari peminat misteri, mmg glemer laa masa tu..hahaha
weh, cerita dah cmpur2 hal lain ni…tp kalo ingat balik, mmg nakal laa..kelakar gile…siap ada yang gaduh2 pun ada..ye laa, dah tempah tp hadiah tak sampai…camane??hehehe
ape2 pun, aku nak ucapkan
  • kepada semua guru2 Sekolah Kebangsaan Putera Jaya, Setiu, Terengganu, terutamanya yang mengajar aku pada tahun 1991 hingga 1996 (sorry cikgu…kbanyakkannya saya lupe nama)
  • kepada guru2 Maktab Rendah Sains Mara – Yayasan Terengganu Besut, Terengganu pada tahun 1997-2001
  • kepada rakan2 sebaya, sesekolah, junior, senior yang sekarang ni dah jd cikgu, atau bakal cikgu atau suami, atau isterinya cikgu atau ibu ayahnya cikgu…
SELAMAT HARI GURU!!
semoga cikgu2 semua sentiasa dikurniakan rezeki yang halal, juga buat cikgu2 yang mengajar saya tu, halalkan semua ilmu2 yang cikgu bagi pada saya..insyAllah ilmu tu, akan saya guna sehingga akhir hayat saya..dan juga insyAllah akan saya turunkan juga ilmu itu buat anak2 saya nnt(insyAllah)…
p/s : sekolah dulu, aku ni bleh dikatakan terkenal dikalangan guru2 dan murid2 jugak sbbnye, aku ni budak bising..dan budak nakal kot…huhuhuhu

Ulasan

wahida berkata…
eh, ramai lak blogger duk citer pasal masa kecik2 dulu bg hadiah sabun kat cikgu...agaknya top sabun mandi masa tu kan...
Sabihah berkata…
ye ke??ingatkan saya je...hahahaha..belum menerjah lg blog org hari ni....^_^

Catatan popular daripada blog ini

BEN ASHAARI AJAK TUKAR LINK

saje laa..arini aku free sket..esok pun mcm free jugak…byk waktu free aku lately…sbnrnye aku menunggu minggu depan yang dah sah2 keje menimbun…jd, ape laa salahnye aku join segmen2 mr Ben nih…dah lama tak join jom2 tukar link…aku akan sediakan satu bahagian di sisi blog ni untuk letak link korang…^_^ nak join?? klik sini http://www.benashaari.com/2011/06/segmen-tukar-sama-suka-lagi.html

Mengandungkah Aku??

Hari ini cukup 65 hari sejak dari period terakhir Bee...macam-macam tanda dah rasa ni..mual-mual, pening kepala, selalu mengantuk, penat, perut rasa kembung, selalu lapar dan paling ketara ada rasa something yang bergerak dalam perut..mengandungkah aku?? Mula-mula jom kita check tanda-tanda awal kehamilan 1. Kelewatan Haid Memang dah lewat sangat ni..sepatutnya bee dua kali period dah..dan memang rasa ketara sebab bee tak pernah miss period 2. Loya dan muntah Loya tu ada..mmg rasa selalu...ish bleh kata dalam mulut ni terasa macam air liur tu penuh selalu..tapi muntah tu baru sekali laa sepanjang 65 hari kelewatan period ni 3. Sakit dan tegang buah dada Yang ni bee rasa pada mula-mula lewat period haritu...lewat dalam seminggu dua..mmg rasa tak selesa sangat...tapi sekarang mmg dah tak rasa dah 4. Berasa letih dan mengantuk Ni memang selalu rasa...kadang-kadang kat ofis tu tido je waktu tengahari..lepas tu mula lah rasa lapar bila tak makan tengahari kan..hihihi ...

GEGAR 1 RIBU BLOG APRIL BERMULA

lama dah tak join…lama2 skali apa salahnye kan??^_^