Langkau ke kandungan utama

Ikan singgang, rambutan dan eryna



Lama gilos tak mkn menu ni..oleh sbb aku puasa,cik hubby ok je bile aku ckp nk mkn ns lauk ikan singgang..hahaha

Menu kick nya petang td ialah budu...haha...kalo dh mkn ikan singgang,tak sah kalo takde budu...mmg syiokk...hahaha

Jd oleh sebab terlalu gelojoh nak mkn td,aku langsung terlupe nak snap gambar...hahaha...korang2 bukak puasa mkn ape td?hikhikhik

Ingat td balik keje nk pegi cr buah rambutan,tp mahal "ge bedil" rambutan time2 ni...RM6/kg...terima kasih jelaa...berkira gile kan?tp mmg mahal tau..kalo time murah tu 3kg RM10 tau...tunggu jelaa dulu..nnt2 harga turun laa kan?bukan nye kedekut tp rs tak berbaloi...skrg ni sume nk kene pk...huhuhu

Dhlah celoteh mlm ni..nk layan sikecik main lego...jd aku letak gmbar eryna main lego..her new gadjet..huhuhu...

P/s : kalo sape2 tak tau masak ape singgang ikan tu,sila lah google ye..hahah

Ulasan

Imaan09 berkata…
haah..idea bes ni utk menu nak masak..singgang! bangi musim rambutan skang.. RM6/kg tu kira mahal..tgu je laa harga turun sket, xlama dah tu
Sabihah berkata…
Yum yum...ikan tongkol singgang...wallah...hehehe

Catatan popular daripada blog ini

Salam 1 Rejab 1441h

Assalamualaikum dan salam sejahtera sahabat2 dan semua yang membaca. Terima kasih kerana sudi singgah ke blog CK yang tak seberapa ni. Sesekali bila ada masa terluang, CK akan update blog kesayangan CK ni.  Alhamdulillah hari ini bersamaan dengan 1 rejab 1441h, maka masuk 12tahun ikut kalendar hijrah kami menyusuri liku-liku rumahtangga. Terima kasih Allah atas kurniaan seorang suami yang sangat sabar dengan kerenah CK. Seorang suami yang memahami CK walaupun pada awal-awal pernikahan dulu macam kayu . Terasa seperti baru lagi kami berumahtangga. Masih banyak lagi yang perlu kami betulkan. Kami bukanlah sempurna tapi kami saling menyempurnakan satu sama lain. In shaa Allah Pahit maung kehidupan berkeluarga. Jauh bangun kami bersama. Pernah kami shopping raya malam sehari sebelum raya sebab duit gaji baru masuk masa tu. Bayangkan, baju raya barang2 basah untuk raya semua cari masa tu. Masa tu kami susah. Tapi hari ini bila kami ingat balik, momen-momen tu lah yang buat kami gelak guling...

BEN ASHAARI AJAK TUKAR LINK

saje laa..arini aku free sket..esok pun mcm free jugak…byk waktu free aku lately…sbnrnye aku menunggu minggu depan yang dah sah2 keje menimbun…jd, ape laa salahnye aku join segmen2 mr Ben nih…dah lama tak join jom2 tukar link…aku akan sediakan satu bahagian di sisi blog ni untuk letak link korang…^_^ nak join?? klik sini http://www.benashaari.com/2011/06/segmen-tukar-sama-suka-lagi.html

Mengandungkah Aku??

Hari ini cukup 65 hari sejak dari period terakhir Bee...macam-macam tanda dah rasa ni..mual-mual, pening kepala, selalu mengantuk, penat, perut rasa kembung, selalu lapar dan paling ketara ada rasa something yang bergerak dalam perut..mengandungkah aku?? Mula-mula jom kita check tanda-tanda awal kehamilan 1. Kelewatan Haid Memang dah lewat sangat ni..sepatutnya bee dua kali period dah..dan memang rasa ketara sebab bee tak pernah miss period 2. Loya dan muntah Loya tu ada..mmg rasa selalu...ish bleh kata dalam mulut ni terasa macam air liur tu penuh selalu..tapi muntah tu baru sekali laa sepanjang 65 hari kelewatan period ni 3. Sakit dan tegang buah dada Yang ni bee rasa pada mula-mula lewat period haritu...lewat dalam seminggu dua..mmg rasa tak selesa sangat...tapi sekarang mmg dah tak rasa dah 4. Berasa letih dan mengantuk Ni memang selalu rasa...kadang-kadang kat ofis tu tido je waktu tengahari..lepas tu mula lah rasa lapar bila tak makan tengahari kan..hihihi ...