Langkau ke kandungan utama

Bertindik

Eryna dh bertindik telinga...suke betul die...exited kot...dh berbulan2 dh eryna mintak nak tindik telinga ni...tp baru sekarang aku bagi...takut die tarik je subang tu kalo die bertindik awal2...skarang ni,die dh besar dh..pampers pun dh tak pkai...alhamdulillah...susu je minum guna botol lagi..hikhikhik



Sebelum bertindik..masa ni kat klinik...semangat pegi klinik..sanggup ikat rambut sebab takut doktor tak nampak telinga die..hahaha...sabo jelaa sikecik ni...

Masa doktor tindik telinga eryna,sikit pun tak nangis..bagus anak umi ni...doktor pun terkejut sbb die baru 3tahun tapi tahan terkejut..mungkin sakit sket kot sbb eryna tak bagi pegang telinga die mula2 tu...tp nampak arini mcm dh ok...siap suruh aku buang subang tu time nak mandi...kelakar laa eryna...kalo dh buang,camane nak pakai balik...takut laa aku nak pakaikan awal2 ni..

Jd,oleh sebab eryna dh pkai subang,aku pun kene paksa pakai subang..sejak beranak aritu aku tak pakai..mak aku tak bagi pakai aritu sebab die takut eryna tarik subang aku masa aku tak sedar...ye laa kan,baby lagi masa tu...mane tau org sakit ke ape..hehehe...lepas tu aku tak pakai2 subang.dah 3tahun dh...ni,bile eryna dh bertindik ni,sibuk die suruh aku pakai jugak...baru cantik katenye...iyolah tu eryna...hehehe



Punye laa susah nak amik gambar lepas bertindik tu..time die tido baru bleh pkai...sabo ajelah sikecik ni...setakat ni alhamdulillah,takde nampak gatal2 ke nanah ke ape kat telinga tu..hopefully semuanya ok laa..aku dulu bertindik rsnye masa umur 5tahun ke 6tahun gitulah...eryna 3tahun dh bertindik..advance sket..hakhakhak

P/s : next week besday eryna...cik hubby kate nak bagi hadiah subang jelah...besday party?tak semangat laa nak buat..badan penat..huhuhu

Ulasan

pena rozie berkata…
tak de maknenyer cik aisyah nak bertindik. muahahahahaha...

Catatan popular daripada blog ini

BEN ASHAARI AJAK TUKAR LINK

saje laa..arini aku free sket..esok pun mcm free jugak…byk waktu free aku lately…sbnrnye aku menunggu minggu depan yang dah sah2 keje menimbun…jd, ape laa salahnye aku join segmen2 mr Ben nih…dah lama tak join jom2 tukar link…aku akan sediakan satu bahagian di sisi blog ni untuk letak link korang…^_^ nak join?? klik sini http://www.benashaari.com/2011/06/segmen-tukar-sama-suka-lagi.html

Mengandungkah Aku??

Hari ini cukup 65 hari sejak dari period terakhir Bee...macam-macam tanda dah rasa ni..mual-mual, pening kepala, selalu mengantuk, penat, perut rasa kembung, selalu lapar dan paling ketara ada rasa something yang bergerak dalam perut..mengandungkah aku?? Mula-mula jom kita check tanda-tanda awal kehamilan 1. Kelewatan Haid Memang dah lewat sangat ni..sepatutnya bee dua kali period dah..dan memang rasa ketara sebab bee tak pernah miss period 2. Loya dan muntah Loya tu ada..mmg rasa selalu...ish bleh kata dalam mulut ni terasa macam air liur tu penuh selalu..tapi muntah tu baru sekali laa sepanjang 65 hari kelewatan period ni 3. Sakit dan tegang buah dada Yang ni bee rasa pada mula-mula lewat period haritu...lewat dalam seminggu dua..mmg rasa tak selesa sangat...tapi sekarang mmg dah tak rasa dah 4. Berasa letih dan mengantuk Ni memang selalu rasa...kadang-kadang kat ofis tu tido je waktu tengahari..lepas tu mula lah rasa lapar bila tak makan tengahari kan..hihihi ...

GEGAR 1 RIBU BLOG APRIL BERMULA

lama dah tak join…lama2 skali apa salahnye kan??^_^