Langkau ke kandungan utama

Menjelang Ramadhan

Lagi 2hari nak smbut ramadhan ni....persiapan?ape korang ingat raya je kene ada persiapan...puasa pun kene ada lah...

Aku?insyAllah...arini,esok cukup laa kot...aku ada buat listing menu untuk bulan puasa ni...aku pun ada buat jadual bile nak beli ikan,bile nak beli ayam..kalo tak,penuhlah isi peti sejuk aku dengan barang2 yang lambat lagi gunanye...tak syiokk laa...

Tahun ni,teringin nak solat sunat tarawih di masjid...kalo tahun lepas,setakat buat dirumah aje yang mampu...eryna kecik lagi waktu tu...hopefully tahun ni,eryna lebih bersedia(sedia tak dia?)



Kuih raya?ntahlahh...malas rasenye nak buat...skrg ni,kuih kat kedai byk...beli ajelah..lagipun,aku rase nak buat kek je tahun ni...biskut2 ni nanti tak habis..buat kek,confirm abis sebabnye bleh anta jiran sebelah sket..anta kat mak lagi...cukup laa tu...kan?

P/s : tahun ni berpuasa ditempat kerja baru...kalo tahun2 lepas,ada org ajak solat zohor dimasjid...tahun ni?tgk laa macamane nanti..hehehe

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

BEN ASHAARI AJAK TUKAR LINK

saje laa..arini aku free sket..esok pun mcm free jugak…byk waktu free aku lately…sbnrnye aku menunggu minggu depan yang dah sah2 keje menimbun…jd, ape laa salahnye aku join segmen2 mr Ben nih…dah lama tak join jom2 tukar link…aku akan sediakan satu bahagian di sisi blog ni untuk letak link korang…^_^ nak join?? klik sini http://www.benashaari.com/2011/06/segmen-tukar-sama-suka-lagi.html

Mengandungkah Aku??

Hari ini cukup 65 hari sejak dari period terakhir Bee...macam-macam tanda dah rasa ni..mual-mual, pening kepala, selalu mengantuk, penat, perut rasa kembung, selalu lapar dan paling ketara ada rasa something yang bergerak dalam perut..mengandungkah aku?? Mula-mula jom kita check tanda-tanda awal kehamilan 1. Kelewatan Haid Memang dah lewat sangat ni..sepatutnya bee dua kali period dah..dan memang rasa ketara sebab bee tak pernah miss period 2. Loya dan muntah Loya tu ada..mmg rasa selalu...ish bleh kata dalam mulut ni terasa macam air liur tu penuh selalu..tapi muntah tu baru sekali laa sepanjang 65 hari kelewatan period ni 3. Sakit dan tegang buah dada Yang ni bee rasa pada mula-mula lewat period haritu...lewat dalam seminggu dua..mmg rasa tak selesa sangat...tapi sekarang mmg dah tak rasa dah 4. Berasa letih dan mengantuk Ni memang selalu rasa...kadang-kadang kat ofis tu tido je waktu tengahari..lepas tu mula lah rasa lapar bila tak makan tengahari kan..hihihi ...

GEGAR 1 RIBU BLOG APRIL BERMULA

lama dah tak join…lama2 skali apa salahnye kan??^_^