Langkau ke kandungan utama

Cita-cita Eryna

Hari ini ada pemeriksaan gigi di sekolah eryna... kelam kabut eryna bangun pagi td sebab nak gosok gigi..betapa takutnya dia bila sebut nak check gigi...hikhik..kelakar laa kamu sayang






Tiba-tiba eryna balik sekolah hari ni, eryna bagitau umi, eryna nak jadi nurse!! PELIK!! sebabnya selama ni, eryna tak pernah sebut pun nak jadi nurse...biasa sebut pilot(sebab nak naik kapal terbang), bomba(sebab tengok cite upin ipin)...tetiba je hari ni, tukar cita-cita

umi dengan semangatnya tanya "kenapa eryna nak jadi nurse?" dengan harapan jawapannya memberangsangkan laa kan...sekali jawapan dia senang je "kalau budak2 nakal, eryna nak cabut gigi dia!" hahaha...baru ku paham...

bee dulu2 nak jadi perdana menteri..sebab suka sangat tengok Tun Dr M berucap..setiap kali dia bercakap kat tv tu, mmg mata, telinga, tangan semua lah tertumpu ke situ...tp bila bee bgtau ayah bee, ayah bee kata "org perempuan tak boleh jadi PM" hancur harapan..tp takpe...sekurang2 nya bee pernah ada cita2 yang jarang org minat ^_^

Ulasan

selagi tak besar selagi tu lah dia akan tukar cita cita... tak caya tengok lah...

salam kenal dan salam singgah
Unknown berkata…
salam kenal dari kaknoor dan singgah follow sini
AMIIZAA@Mieja berkata…
comel jawapannya:) aunti pon tergelak:) hehehehhe

Catatan popular daripada blog ini

Salam 1 Rejab 1441h

Assalamualaikum dan salam sejahtera sahabat2 dan semua yang membaca. Terima kasih kerana sudi singgah ke blog CK yang tak seberapa ni. Sesekali bila ada masa terluang, CK akan update blog kesayangan CK ni.  Alhamdulillah hari ini bersamaan dengan 1 rejab 1441h, maka masuk 12tahun ikut kalendar hijrah kami menyusuri liku-liku rumahtangga. Terima kasih Allah atas kurniaan seorang suami yang sangat sabar dengan kerenah CK. Seorang suami yang memahami CK walaupun pada awal-awal pernikahan dulu macam kayu . Terasa seperti baru lagi kami berumahtangga. Masih banyak lagi yang perlu kami betulkan. Kami bukanlah sempurna tapi kami saling menyempurnakan satu sama lain. In shaa Allah Pahit maung kehidupan berkeluarga. Jauh bangun kami bersama. Pernah kami shopping raya malam sehari sebelum raya sebab duit gaji baru masuk masa tu. Bayangkan, baju raya barang2 basah untuk raya semua cari masa tu. Masa tu kami susah. Tapi hari ini bila kami ingat balik, momen-momen tu lah yang buat kami gelak guling...

BEN ASHAARI AJAK TUKAR LINK

saje laa..arini aku free sket..esok pun mcm free jugak…byk waktu free aku lately…sbnrnye aku menunggu minggu depan yang dah sah2 keje menimbun…jd, ape laa salahnye aku join segmen2 mr Ben nih…dah lama tak join jom2 tukar link…aku akan sediakan satu bahagian di sisi blog ni untuk letak link korang…^_^ nak join?? klik sini http://www.benashaari.com/2011/06/segmen-tukar-sama-suka-lagi.html

Mengandungkah Aku??

Hari ini cukup 65 hari sejak dari period terakhir Bee...macam-macam tanda dah rasa ni..mual-mual, pening kepala, selalu mengantuk, penat, perut rasa kembung, selalu lapar dan paling ketara ada rasa something yang bergerak dalam perut..mengandungkah aku?? Mula-mula jom kita check tanda-tanda awal kehamilan 1. Kelewatan Haid Memang dah lewat sangat ni..sepatutnya bee dua kali period dah..dan memang rasa ketara sebab bee tak pernah miss period 2. Loya dan muntah Loya tu ada..mmg rasa selalu...ish bleh kata dalam mulut ni terasa macam air liur tu penuh selalu..tapi muntah tu baru sekali laa sepanjang 65 hari kelewatan period ni 3. Sakit dan tegang buah dada Yang ni bee rasa pada mula-mula lewat period haritu...lewat dalam seminggu dua..mmg rasa tak selesa sangat...tapi sekarang mmg dah tak rasa dah 4. Berasa letih dan mengantuk Ni memang selalu rasa...kadang-kadang kat ofis tu tido je waktu tengahari..lepas tu mula lah rasa lapar bila tak makan tengahari kan..hihihi ...