Sep 24, 2013

Wisma Darul Iman dan Set diet shaklee

Salam selasa...dah berkurun tak berblog, arini teringin plak..hari kedua di Wisma Darul Iman...alhamdulillah,semua berjalan dgn lancar...kawan2 ofis semua baik2..seronok..keje dlm gelak2 aje..

Walaupun rs sayang nak tinggal ofis lama,family first..ingatkan masa yang byk dihabiskan atas jalan,rs sayang..jd,tanak fikir byk2..keje kat mana2 pun pasti ada baik buruknya kan?redha..Allah dah tetapkan yang terbaik untuk kita kan?tak sabar nak jadi WAHM.. :):):)

Meh nak kongsi pasal SET DIET SHAKLEE

Set ni consist of

Energizing Soy Protien(ESP)/Cinch - protien
Alfalfa/herblax - Detoks
Lecithin - Pecah lemak

1. Kenapa protin? Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%.

2. Kenapa kene detoks?Detox adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih. baru badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum...:):):)
(tahukah anda... kunci asas untuk kurus adalah detox dulu yaaa..)

3. Kenapa perlu Lecithin? Lecithin berfungsi untuk memecahkan lemak2 ...Lecithin dinamakan "pengemulsi semulajadi" kerana ia mempunyai kesan melekat kat lemak....dalam perkataan ringkasnya,ia menyebabkan lemak tu terapung kat dalam darah...dan seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membrane.. Lecithin tak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh bdn..

Sabihah (ID: 912422)
Pengedar Sah Shaklee anda

0199897010
0173740100

--
Sent from my Android phone with K-9 Mail. Please excuse my brevity.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...