Aug 22, 2012

Selamat Hari Raya

Sape yang dah masuk keje arini?sila senyum sampai telinga...alaa...ape nak sedih2...keje pun beraya jugak..beraya dengan rakan sekerja...kan?hehehehe

Raya tahun ni,aku rasa sayu sangat...terasa hati kot..dengan sape?tak payah cite la...cukup setakat hati ni je yang rasa.hehehe...takpe...sedih pun,aku masih hepi dengan ape yang aku ada.alhamdulillah...syukur ya Allah...

Walau aku belajar tak tinggi...walau aku keje tak besar...walau aku gaji tak banyak...walau aku ada harta cuma eryna sorg aje...aku tetap bahagia...alhamdulillah...cukup makan cukup pakai...takpe lah..mungkin aku belum cukup sempurna dimata dia...yang lain lebih baik...gaji ribu2..bleh bagi kesenangan.belajar pun tinggi..nak ajak g mane2 pun tak malu.yang lain cantik dan segak..aku ni biasa2 aje..kan?

Kadang2 itulah perasaannye..berjauh hati...kasih sayang dimata dia cuma pada wang ringgit...takpe..aku masih bahagia...alhamdulillah...

P/s : jangan ingat susah berada dlm keluarga susah..dan jgn andaikan senang berada dlm keluarga senang..bersyukurlah dengan ape yang ada...hargailah dengan yang didepan mata...mungkin ada hikmahnya dimana2..

Aug 14, 2012

Hari ke 25 dan eryna

Kalo ikut kalendar ni,lagi 4hari kite puasa..biar betul ni...puasa kali ni tak macam puasa tahun2 sudah...langsung takde masalah bab menu berbuka..alhamdulillah...mungkin cik hubby takmo susahkan aku kot...hehehehe...



Sibudak kecik ni plak makin hari makin panjang akalnya...aiyoo..pening melayan..tp karenah itulah yang buat aku selalu ingatkan dia..hehehe..skrg ni,aku dgn cik hubby sibuk kemas rumah...basuh semua baju raye lagi...semua keje pun buat last minute..hakhakhak....eryna plak sibuk tanye "bile raye umi?" "dok raya lagi ke umi?" Semua pertanyaan tu sebenarnya ada maksud tersirat..maksudnye "bile bleh pakai baju raya ni umi?" "lambat lagi ke bleh pakai baju raya umi"...tersirat kan?hehehe...pandai sungguh die berlakon...alaa eryna..tak payah lah..semua tu umi dh bleh baca..hehe

Sape2 yang bercadang nak balik kampung tu,selamat menempuhi perjalanan balik kampung ye..semoga semuanya berjalan lancar...sape2 yang mmg dh duk kat kampung plak,jgn laa duduk2 je..selamat berkemas rumah..selamat bercuti...panjang ke cuti korang tahun ni?aku raya 2hari je..sbb tu baju raya aku ada dua je..bleh gitu?hehehe..

P/s : ape2 pun,selamat berhari raya dari kami sekeluarga...maaf zahir batin

Aug 13, 2012

Rezeki hari ini

Minggu last puasa ni,ramai pulak yang datang bwk makanan...hikhikhik...



Rezeki hari ni..sape tau kuih ape ni?kalo kat terengganu,dipanggil menganang..hahahah..silalah google...aku pun tak tau bahasa rasminya ape..hehehehe...alhamdulillah..takyah beli kuih dh arini..cukup laa makan berdua aje..kan?

P/s : dh tinggal brape hari puasa ye?hmmm

Aug 12, 2012

Salam akhir ramadhan

Ape cerita sepanjang bulan ramadhan ni?heheh...pasti byk yang berlaku...baik buruk..manis masam pahit masin...cukup perasanya kan?including me...

Walau hati terasa jauh,aku tetap cuba berlagak selamba...bukan ingin meminta simpati..cukup sekadar tempat untuk meluah perasaan...takpe takde komen dari sape2 pun..asalkan ape yang terluah ni boleh buat aku lega...alhamdulillah

Siapa lagi yang akan sentiasa berada disisi kita kalo bukan keluarga kan?walau sejahat mana pun die masih lagi keluarga...walau seburuk mana pun,tetap dekat ikatan tu...dan walau tiada harta sekalipun,dia masih darah daging kita..kan?

Perasaan yang sedang aku rs ni mungkin bukanlah satu yang baru dlm hidup aku...sejak dari dulu lagi...jauh rasanya diri aku berbanding yang lain...cuba berlagak biasa..tp aku tetap seorg perempuan yang lemah...tetap kalah dengan emosi aku sendiri...tak salah rasanya sesekali aku bersedih kan?sayu hati bila terkenang kembali...alhamdulillah...syukur ya Allah kerana aku dipilih untuk ujian ini...alaa...apelah sgt ujian ini berbanding org lain...alhamdulillah...aku panjatkan sejuta kesyukuran kepadaMu ya Allah..Tuhan sekalian alam....sesungguhnya hanya Engkau yang mengetahui apa yang berada dlm hati aku ni...

Ya Allah..peliharalah hubungan kami...kuatkanlah ikatan kekeluargaan yang sedia ada ini...aku mohon kepadaMu ya Allah..dihari baik bulan baik ini,jauhilah aku dari perasaan hasad dengki...jauhi lah aku dari perasaan sombong...Kau suburkanlah perasaan sayang dan kasih antara kami sekeluarga...jangan Kau rampas tali persaudaraan ini hanya kerana perasaan hasad...sesungguhnya Kau lah lebih berhak diatas segala ape yang ada...aminnn

P/s : aku bahagia...alhamdulillah...syukur padaMu ya Allah..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...