Dec 29, 2014

29hb Disember 2014

Semakin kita menuju ke penghujung tahun, semakin bee rasa ya Allah, besarnya dugaan Mu buat kami rakyat malaysia…lepas satu satu dugaan…sepertinya ada petanda…ya Allah, bantulah kami rakyat Malaysia amnya dan mangsa2/keluarga mangsa2 serta kaum kerabat khasnya dalam menghadapi segala macam dugaan…sesungguh kami semua insan yang lemah tanpa bantuan dan pertolongan dari Mu ya Allah!!

Dugaan pertama apabila pesawat MH370 hilang dari radar…kehilangannya bukan sahaja memberi tamparan hebat buat keluarga terdekat mangsa, malah seluruh rakyat malaysia…bermacam2 spekulasi yang ditimbulkan malah ramai yang saling menyalahkan…kami rakyat Malaysia masih menunggu kepulangan kalian..sesungguhnya, hanya Allah sahaja yang tau, apa sebenarnya yang terjadi.. T_T

index

Tidak habis lagi kerisauan rakyat Malaysia dengan kehilangan MH370, satu lagi pesawat Malaysia Airlines MH17 dari Amsterdam ke Kuala Lumpur mengalami kecelakaan…Allah Allah Allah…kali ini dikhabarkan pesawat tersebut ditembak dari udara…puncanya??salah faham semata-mata?? Besar dugaan keluarga mangsa..anak cucu kaum kerabat hilang dalam sekelip mata..ada yang meninggalkan keluarga yang besar, ada yang meninggalkan anak kecil yang masih mengharapkan ibu/ayah..Allahu akbar… Sedih dan pilu kami yang mendengar ini, lebih sedih dan lebih sakit bagi mereka yang merasainya…smoga kamu semua tabah dan sentiasa dalam lindungan Allah..aminn aminn aminn

41405661721_295x200

Tiada kata mampu diucapkan buat keluarga mangsa yang terlibat…smoga kita semua diberi perlindungan dan sentiasa dalam rahmat Allah..

sekarang pula, sekali lagi negara kita diberi dugaan yang meruntun pilu setiap rahyat..banjir besar melanda negeri kelantan darul naim..sedih nyaa bila tengok keadaan setiap mangsa!! bantulah mereka ya Allah..berilah mereka kekuatan dan ketabahan yang tinggi kerana bukan satu dua yang hilang..malah keseluruhan tempat tinggal…sehinggakan ada yang hanya tinggal sehelai sepinggang…ya Allah…ya Allah..ya Allah…

fff

Bee yakin, rakyat malaysia terdiri daripada mereka2 yang sangat2 prihatin dan sngat2 dermawan…bantulah mereka..kalo tak mampu dari segi daya usaha, bantulah memberi kewangan atau barangan…kalau masih tak mampu jugak, bantulah dengan berdoa dan bee harap kita semua dilindungi dari sifat2 yang dikeji…bantulah mereka dengan TIDAK MENYEBARKAN berita yang anda tidak tahu kesahihannya..kerana, kaun keluarga mereka yang berada jauh dari kelantan sentiasa menunggu berita2 baru…

Sudah-sudahlah menyebarkan fitnah2 dengan mengepost beruta2 yng belum tentu kesahihannya…bimbang akan mencalarkan perasaan mangsa2 banjir juga mereka2 yang difitnah…bila agaknya nak g mintak maaf sorg2 tu?ya Allah, jauhkanlah bee dari manusia2 gini…aminn aminn

Jangan lupa promosi set kecantikan kulit bulan ni…satu set boleh tahan sehingga 6bulan!!

 set budget shaklee

  • Saya sabihah, PENGEDAR SAH SHAKLEE  kawasan Kuala Terengganu, Kuala Nerus dan Marang
  • 019-9897010
  • 0173740100

Dec 23, 2014

Angin kencang di Kuala Terengganu

Kalo duduk ditempat bee sekarang ni, takde hujan pun…hujan sekejap2 dibawak angin..tu adalah..tapi banjir ya Allah…menakutkan betul!!!

Angin pulak subhanallah…menakutkan…macam bee di wisma darul iman ni, sangat2 laa kuatnya…nasib baik bee ni comey sket..kalo kurus tu, agaknya melayang dek ditolak angin kus kus ni…hihihi…

Hujan turun tak lebat sgt tapi banjir!! ayah bee kata ni baru betul dikatakan banjir di terengganu..air dari hulu turun ke laut dan air laut memasang…hasilnya penduduk disekitar sungai terengganu paling teruk menjadi mangsa…

semalam ada jugak pergi round2 kat losong, pasar payang, pantai batu buruk…dalam kesukaan kita tengok air banjir, titipkan sedikit doa buat mereka yang menjadi mangsa…mungkin pada mereka perkara ini adalahmenjadi kebiasaan setiap tahun, tetapi susah pada pandangan kita, mungkin lebih susah mereka yang menanggung..kan?

jom bee share sekeping dua gambar sekitar bandar kuala terengganu semalam..gambar dicilok dari PAGE INFO BANJIR TERENGGANU

10857854_657869684330870_1178276932018445161_n 10565043_749942948423113_1529310416135209422_n jeti seberang takir

                               1517408_749870468430361_6713737991060744526_n 10857737_749870491763692_1644480936917701058_n

Pasar Kedai Payang

PSST… jaga diri musim2 hujan dan berangin ni…musim nilah penyakit2 berjangkit tu datang..siapkan diri..minum banyak air putih yang bersih…jangan lupa suplemen anda!!!

1466145_10205608792362240_7860725041637956449_n ini bekalan bee!!!

Dec 9, 2014

Aku, Dia KAMI!!

PicsArt_1411045224964

Sesekali hantar anak pergi taekwondo, adalah masa nak berjalan berdua..bukan lah bee nak kata seronok sangat berjalan tanpa anak, tapi sesekali ni barulah rasa aman masa berdating..muahahaha…

kalo ada sikecik tu? mahu naik HANTU ummi dengan abah dia ni…tumpah air laa..jatuh sudu la…tak cite lagi jatuh kerusi…macam2 laa..sampai kan abah dia tu cakap, ada sorang Eryna, dah macam sepuluh anak…muahaha…Eryna, once Eryna besar nantu, baca kisah ni, jangan sedih tau..ummi dengan abah sangat2 bersyukur dengan kehadiran Eryna dalam hidup kami…Alhamdulillah.. Hitam putih merah kuning suka duka dalam hidup kami dengan adanya kamu..terima kasih Allah

20140809105639

Anak ummi yang minum susu ummi sepenuhnya ni sehingga dua tahun, sangat2 manja… Ini lah hikmahnya menyusu anak..walau berjauhan, dia akan ingat kita…2malam tak tido dengan ummi, dia mesti cari ummi…bonding antara ummi dengan Eryna sangat2 kuat…ibu2 disana cari lah ilmu, bina lah kekuatan dalam diri anda..dah ramai org yang mampu menyusu kan anak mereka sepenuhnya sampai 2 tahun, takkan anda tak mampu… ^_^

Setiap tahun, setiap hujung tahun, kita mesti berjalan kan sayang?? Jom tahun ni..mahu kemana? bawak anak berjalan sambil kita berlibur!!

Tumpah air pun tumpah lah

Jatuh sudu pun jatuhlah

Yang penting, ummi + abah sentiasa ada Eryna dalam hidup kami..jadilah anak yang baik..yang sentiasa menyenangkan hati kami serta orang sekeliling…aminn

Dec 8, 2014

PETUA awet muda, TAMPAK MUDA, RASA LEBIH MUDA

Mari2 rakan2, sahabat taulan, adik kakak, ibu, isteri dan mereka2 yang mahukan sedikit perkongsian amalan dari ayat al Quran untuk menjaga kecantikan diri dan untuk kebahagiaan rumahtangga!!!

Bee pernah cuba tapi tak lah sampai amalkan setiap hari..mcm booster gitu…sesekali :p

Disini bee bagi 3 cara paling senang nak buat…sape2 yang pernah buat sahaja tau yang rasa kesannya ^_^ bukan syirik tau..niatkan untuk keluarga bahagia..in shaa Allah dipermudahkanNya…

Cara 1:
Dilakukan selepas solat Isyak
· ambil air segelas
· baca al-Fatihah sekali
· Ayatul Qursi sekali
· Surah Al-Waqiah ayat 35-38 sebanyak 7 kali.
· Tiup dalam air dan minum. Niat dlm hati utk menjaga kecantikan diri & utk kebahagiaan rumahtangga.

Surah al-waqiah ayat 35 –38
 
Cara 2:

Zikir di bawah dibaca untuk kita sentiasa kelihatan berseri, awet muda luaran dan dalaman, amalkan membaca zikir dengan cara seperti berikut :

  • Baca ” Ya Badiyah ” 1 x
  • Baca ” Ya Nur ” 1x
  • Baca ” Ya Hadi ” 1 x
  • Baca ” Ya Allah ” 3x

Baca zikir di atas dan tiup ke tapak tangan, kemudian sapu ke muka kita. Lakukan setiap hari.
 
Cara 3:

Amalkan membaca ayat2 seperti berikut ;


  • Baca ayat ke 35, 36, 37 dan 38 dari surah al-Waqiah pada tiap selepas solat subuh.
  • Selepas baya ayat2 ini, hembuskan pada air dan kemudian minum air tersebut.

Kaedah ini diamalkan supaya kelihatan cantik, muda dan bertenaga luar dan dalam.

HAAAA…kan dah tak jadi rahsia gitu!!

SELAMAT BERAMAL

^__^












Dec 6, 2014

Kecantikan adalah ANUGERAH dan AMANAH

Ada tak baca kisah mangsa kelar oleh penyamun tu?

Allah kurniakan kecantikan sebagai amanah dan sesungguhnya setiap makhlukNya adalah cantik disisiNya…janganlah kerana anugerah Allah yang sedikit itu kita terus merasa leka dan lalai..nauzubillah

Tapi macamana kita nak jaga kecantikan yang diamanahkan ni? senang sangat2 aihh… JAGA SOLAT dan JAGA MARUAH DIRI

Ruginya orang cantik tak solat, Saidatina Aisyah yang cantik pun solat.

Jaga solat… In shaa Allah wajah kita cantik di depan Allah...itu yang kita nak kan…Allah tak menilai kecantikan paras rupa tapi Allah menilai kecantikan amalan kita.. ^_^ ORANG YANG JAGA SOLAT, AKAN ADA SERI/NUR DIWAJAHNYA!! Takkan nak tunggu nak naik pelamin baru nak cari seri kan?hihihi

JAGA MARUAH DIRI

Islam telah mengariskan panduan untuk menjaga diri dan maruah terutama dalam cara berpakaian, percakapan dan pergaulan.

Cara pemakaian

    • Memakai pakaian yang menutup aurat, pakaian tersebut mesti tidak ketat dan jarang.

    • Memakai pakaian yang kemas dan bersih sesuai

    Cara pergaulan

      • Memberi salam dan berjabat tangan ketika bertemu dengan saudara islam

      • Menjaga tatasusila dan hukum syarat dalam pergaulan

      • Hormat menghormati, berkasih sayang dan beramah mesra antara satu sama lain

      • Menjaga rahsia dan keaiban orang lain

      • Menepati janji dengan baik

      • Menjaga adab antara lelaki dan perempuan

      Cara percakapan

        • Bercakap dengan perkataan yang baik dan sekiranya tidak tahu lebih baik berdiam diri..

          • Berlemah lembut dan mengunakan bahasa yang sopan apabila berkomunikasi.

          • Percakapan yang menyenangkan hati orang yang mendengarnya

          • Bercakap tentang perkara yang membawa kemajuan diri, masyarakat dan negara.

          • Bercakap benar

          CANTIK UNTUK SUAMI

          Dah menjadi impian setiap wanita yang bergelar isteri untuk sentiasa mendapat perhatian suami.kan? Haaaa…sape2 nak suami sentiasa berkasih sayang dan sentiasa rindukan kita? Amalkan ayat-ayat dibawah :-

          Al-Baqarah:165

          Ali-Imran:14

          Sebelum membaca ayat2 alquran tersebut haruslah diniatkan kepada orang yang ingin dituju :

          “Ya Allah, semoga suamiku/sayangku/cintaku “Si polan bin Si polan” sentiasa cinta-kasih-sayang dan rindu pada ku kerana Allah Ta’ala. Baca 10 kali selepas solat subuh dan maghrib”

           

          TAPI!!!

          Kalau dah kita tak jaga penampilan kita dengan suami, baca ayat setiap hari pun, suami mane nak nampak kita cantik kan? sesekali berhias laa..amalan bee senang je

          VITAMIN C untuk kulit sentiasa cerah sekata

          VITAMIN E untuk kulit lembap dan bersinar

          B COMPLEX untuk elakkan stress

          ^_^

          LinkWithin

          Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...