Dec 6, 2014

Kecantikan adalah ANUGERAH dan AMANAH

Ada tak baca kisah mangsa kelar oleh penyamun tu?

Allah kurniakan kecantikan sebagai amanah dan sesungguhnya setiap makhlukNya adalah cantik disisiNya…janganlah kerana anugerah Allah yang sedikit itu kita terus merasa leka dan lalai..nauzubillah

Tapi macamana kita nak jaga kecantikan yang diamanahkan ni? senang sangat2 aihh… JAGA SOLAT dan JAGA MARUAH DIRI

Ruginya orang cantik tak solat, Saidatina Aisyah yang cantik pun solat.

Jaga solat… In shaa Allah wajah kita cantik di depan Allah...itu yang kita nak kan…Allah tak menilai kecantikan paras rupa tapi Allah menilai kecantikan amalan kita.. ^_^ ORANG YANG JAGA SOLAT, AKAN ADA SERI/NUR DIWAJAHNYA!! Takkan nak tunggu nak naik pelamin baru nak cari seri kan?hihihi

JAGA MARUAH DIRI

Islam telah mengariskan panduan untuk menjaga diri dan maruah terutama dalam cara berpakaian, percakapan dan pergaulan.

Cara pemakaian

    • Memakai pakaian yang menutup aurat, pakaian tersebut mesti tidak ketat dan jarang.

    • Memakai pakaian yang kemas dan bersih sesuai

    Cara pergaulan

      • Memberi salam dan berjabat tangan ketika bertemu dengan saudara islam

      • Menjaga tatasusila dan hukum syarat dalam pergaulan

      • Hormat menghormati, berkasih sayang dan beramah mesra antara satu sama lain

      • Menjaga rahsia dan keaiban orang lain

      • Menepati janji dengan baik

      • Menjaga adab antara lelaki dan perempuan

      Cara percakapan

        • Bercakap dengan perkataan yang baik dan sekiranya tidak tahu lebih baik berdiam diri..

          • Berlemah lembut dan mengunakan bahasa yang sopan apabila berkomunikasi.

          • Percakapan yang menyenangkan hati orang yang mendengarnya

          • Bercakap tentang perkara yang membawa kemajuan diri, masyarakat dan negara.

          • Bercakap benar

          CANTIK UNTUK SUAMI

          Dah menjadi impian setiap wanita yang bergelar isteri untuk sentiasa mendapat perhatian suami.kan? Haaaa…sape2 nak suami sentiasa berkasih sayang dan sentiasa rindukan kita? Amalkan ayat-ayat dibawah :-

          Al-Baqarah:165

          Ali-Imran:14

          Sebelum membaca ayat2 alquran tersebut haruslah diniatkan kepada orang yang ingin dituju :

          “Ya Allah, semoga suamiku/sayangku/cintaku “Si polan bin Si polan” sentiasa cinta-kasih-sayang dan rindu pada ku kerana Allah Ta’ala. Baca 10 kali selepas solat subuh dan maghrib”

           

          TAPI!!!

          Kalau dah kita tak jaga penampilan kita dengan suami, baca ayat setiap hari pun, suami mane nak nampak kita cantik kan? sesekali berhias laa..amalan bee senang je

          VITAMIN C untuk kulit sentiasa cerah sekata

          VITAMIN E untuk kulit lembap dan bersinar

          B COMPLEX untuk elakkan stress

          ^_^

          No comments:

          LinkWithin

          Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...