Apr 4, 2010

mcm2 cite laa...

hmm..lmnye tak update blog..sibuk satu hal..eryna plak demam...seb baik tak larat..huhu...

kenapa ye aku tulis tajuk tu?ntah laa...hidup dlm dunia ni, byk dugaan nye..dari se ringan2 dugaan sehingga seberat2nya..Tuhan takkan uji pada mereka yang Dia tau tak dapat terima ujian tu..jd, masing2 ada kadar masing2..tipu laa kalo ada yang kate die takde masalah...sume org pun ada..cuma masing2 ada cara masing2 untuk lalui masalah masing2...

aku nak berkongsi masalah yang aku penah dengar, si isteri sering mintak cerai dengan si suami...mcmane tu?bila pk2, ya Allah, takutnya..takut kalau Tuhan uji kite dengan dugaan yang sama...nauzubillah...bila di tanya, kenape...si isteri jawabnya lain..si suami jawabnya lain..mcmane nak selesai..masing2 tanak mengaku salah or mengalah...org yang dengar cerita ni yang pening kepala...

ada pulak si isteri yang teramat2 laa lembut..ikut je ckp suami..smpaikan si suami pijak kepala pun, masih lg nak sabar...kadang2 sabar ade tempatnya...marah pun perlu kena pada tempatnya...

ade lagi yang jenis, "aku kan suami...suke ati aku laa.."ape?korang pk korang laki bleh buat ape sj?byk cntek muka ko..huhuhu

yang ni lg laa...suami nya baik sangat..pandai amik ati org tua...kirenya pakej lengkap laa jd menantu..tp hanya isteri je yang tau baik2 suami nya..kan?si suami selalu tinggal solat...kalo di tegur, buat sekejap..mcm pahat dengan penukul...sekali ketuk, skali masuk...sabarnya isteri..kalo i laa tu...mintak cerai kot...nauzubillah...

tu laa kan?mcm2 ragam rumahtangga ni..lain org, lain dugaannya...yang penting, cr kite hadapi n bykkan doa dengan Allah..insyAllah, Dia sentiasa ada ntk menolong...Dia lebih tau ape yang baik untuk kita...

selalu doa agar diberi kesabaran yang tinggi dan teguh iman..smoga kawan2 semua pun begitu....^_^

3 comments:

IbuHakimHaikal said...

Nauzubillah..mintak2 dijauhkan becerai berai ni..takut anak2 yg jd mangsa.. ;)

Sabihah said...

tul laa tu..tp ape kite nk ckp pada si isteri yang selalu ringan mulut mintak...tak bleh ditegur...kalo tegur, kite yang kene..aduhai

umialya said...

kdg2 ego mengatasi segalanya..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...