Jun 8, 2010

hmm...tak bleh laa ckp cmtu...

salam readers...

actually aku ni tgh rs mrh2 sket2 laa kat sorg ni...ntah la...aku mmg tak suke dgr die punye pendapat..haishh...sabo2...

ni pendapat aku laa, betul, kalo bleh kite tanak branak rapat2..tp bleh ke kite kate tak cukup duit untuk anak2 lain?betul,yang sulung tu pun, duit yang kite ada cukup stakat untuk sorang..tp kan rezeki ni hak Tuhan..knape nak takut tak cukup duit untuk anak?Tuhan dah tetapkan rezeki stiap makhluk di muka bumi ni sejak dari die ada dlm perut mak lagi laa...knape nak takut??isshhh..mmg aku tak puas ati laa....bukan aku suh die branak ramai2 pun..tp die tak bleh laa ckp cmtu..mcm laa org yang ade anak 3 4 org ni kaya raya...sume pun cukup2 mkn mcm kite jugak...hmmm....tak bleh laa..msih terngiang2 ape yang die kate tu...tak bleh laa....eeeeeeeee....

aku teringat yang ipar aku ade ckp...

dulu mase anak no 1, die dapat keje kjaan..dari keje di pej peguam, dapat keje di kjaan...rezeki anak katenye...

mase anak no 2 plak, isteri die dapat tukar dari mengajar di raub ke kuala terengganu(dekat dengan suami-kurangkan kos berulang minggu2 nak tgk anak) rezeki anak jugak...

mase wife die preggy ank no 3 aritu, die dpt promotion naik pangkat..rezeki anak lg kan?alhamdulillah...walaupun wife nye miscarriage, tp nmpak kan rezeki Tuhan untuk anak...tp die tpaksa tolak jugak untuk kenaikan pangkat nye sbb die smbung blaja..takpe laa..rezeki ni, bukan kite yang buat..sume keje Tuhan..

kite hanya merancang...Tuhan yang menentukan...insyAllah....

1 comment:

kakyong said...

kita berusaha, Allah yg tentukan..
cuma jgn lawan fitrah..

jgn sampai tak mau anak.. nanti Allah tarik nikmat ada anak... :D

kakyong pun beranak rapat2..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...