Nov 30, 2010

Al-fatihah….

pagi tadi, aku bgn awal..pukul 5pg dah bangun dah..ye laa, teringat bj tak jemur lg, sarapan eryna tak buat lg…kene laa bgn awal kan?

pkul 6 pagi tu, dah siap sume..aku pun dah mndi..dah masak, dah kemas bj eryna nak anta taska, kirenya dah siap sume laa…aku pun kejutkan laa cik hubby…die pun bgn, mandi, solat sume, tetiba aku dapat satu msg

‘Abang yazid meninggal pukul 4pagi tadi.jenazah akan dikebumikan di kuala berang’

terkejutnya aku, terus ajak cik hubby pegi melawat…abg yazid ni, kawan aku mase keje kat projek Stadium Gong Badak, Kuala Terengganu. alaa, kalo korang ingat lg, stadium yang runtuh tu…ok laa, bukan nak cite hal stadium ni…aku nak cite pasal arwah…

sedih sgt teringatkan arwah…arwah baik sgt…org johor..kawen dgn org terengganu..menetap di terengganu dah lama dah…kawen pun dah lm…agak2 aku laa, 10tahun kot diorg dah kawen..tp ye laa, dah ketentuanNya, takde rezeki anak selama diorg kawen…takpe laa, walaupun begitu, aku tgk mereka berdua bahagia sgt….

arwah dikebumikan di kuala berang…jgn ditanya kenapa tak bawak balik johor..tu semua ketentuan Ilahi..dah tertulis, disitu die disemadikan…ok?alhamdulillah semua berjalan lancar..suasana pun tenang saja di rumah…

di saat ni, aku teringat2kan arwah…ada jugak pk, kalo aku ditempat isterinya…tp aku tgk, si isteri tenang sepanjang pagi sehingga laa aku pulang…tabah nya kamu…

lupe plak nak bgtau..die meninggal sbb demam panas…hmm…tu laa kan, kalo dah smpai masa, apa2 pun bleh jd sebabnya ..yang penting, kita yang masih bernafas ni, ingatlaa…yang pergi takkan kembali dan kita yang masih hidup ni pun, sampai masa, akan kembali kepadaNya jugak…

takziah buat keluarga arwah, tak kira yang di terengganu atau di johor…

alfatihah buat arwah….

p/s : rsnya, aku blum mampu untuk hadapi kehilangan org yang tersayang..tp kalo dah ketentuanNya, siapa kita nak pertikaikan…

 

ziarah-kubur

semoga kamu tenang di ‘sana’….(gambar dari en google)

1 comment:

Puteri Iqa Izyan said...

Al-Fatihah..
smga arwah ditempatkan dgn rg2 yg beriman..amin.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...