Apr 5, 2011

Kami bukan lemah…

kalo korang laa kan…jumpe sorg lelaki yang amat2 memandang rendah pada kaum wanita…ape korang nak buat??
aku dah jumpe..bukan sorg…rmai…jenis yang pk, tanak amik pekerja pompuan…setahun cuti 3bulan…jenis yang pk, anak pompuan ni satu bebanan pada keluarga..jenis yang pk, pompuan ni tempatnye di dapur…jenis yang pk, pompuan ni LEMAHH…
hello…korang ckp sedap2 tu, korang pun ada bini…ape agaknye kalo bini korang jumpe org mcm korang…sesedap mulut je ckp gitu…sakit ati aku hokayy…
korang jgn ingat korang lelaki, korang ada kuasa, lebih betul lg, korang BOS K*P*R*T, korang bleh sesuka ati ckp2 benda buruk2 pasal pompuan…korang pun ada anak pompuan jugak…kalo korang ada anak laki je pun, smpai masa, anak laki korang pun akan kawen dgn pompuan…ke korang nak suh anak2 tu kawen ngan org laki??benci akuuuuu….
tp jgn tak tau, bukan lelaki je yang pk gini…ada jugak pompuan G*LEEE yang ckp benda bukan2 hal pompuan…die tak sedar die pun pompuan…eeeeiii…lebih sakit ati lg, bile ada isu hal2 buang anak, remaja perempuan yang terlanjur, die bleh plak ckp “nasib baik K**J*H takde anak pompuan…” die tak sedar, yang buat sume tu org laki…n die tak tau yang die tgh berckp dgn kami2 yang ada anak pompuan…sampai nye ati manusia gini..aku doakan, Allah balas ape yang die dah buat pada kami semua…
menyakitkan hati tau…tp tu laa…setiap org, ada dugaan nye…aku yakin dengan Allah…aku yakin satu hari nanti, Tuhan akan balas semua yang mereka ucapkan…sabar ajelaa…dan aku tau, dugaan yang aku terima skrg ni tak sebesar dugaan yang menanti mereka2 yang sudah menyusahkan kami semua skrg ni…insyAllah..Aminnn
kepada mereka2 yang paham dan tau ape yang aku ckpkan ni, mari laa kita sama2 doakan, mereka2 ni akan sedar satu hari nanti yang mereka perlukan kita dalam memperlengkapkn organisasi malahan kehidupan semua..tanpa mak, mane datangnye mereka2 kaum lelaki…kan??
dan kepada sesape yang terasa aku mengata die, ubah laa..cukup2 laa menyusahkan org..cukup2 laa mengata org kiri kanan..ko pun bukan sempurna pun…ko pun sama mcm aku…hahahah
p/s : “WHAT U GIVE, U GET BACK” ^_^

1 comment:

Dda Ly said...

wat u give u get back..yeah! i loike..:) keep in touch ye dear..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...