Aug 1, 2011

1 ramadhan


Bermula hari ini dgn suasana yang tenang..cuaca yang mendung...berawan...alhamdulillah...

Tahun ni ramadhan ke 4 dgn cik hubby...kalo aku cuba ingatkan balik suasana puasa tahun lepas,rs mcm dah hilang ingatan je...lupe terus hokay...sabo ajelaa

Baru pukul 11 pagi tp aku dh berkira2 nak mkan ape..mcmane laa nk abiskan sebulan nih..hehe...

Pagi tadi,aku hampir2 tak bgn sahur...eryna plak tido tak lena..asyik nangis je..pnas agaknye...pkul 515pagi baru bangun..sudahnye,tak smpat laa nak masak ape2...mkn ape yang ada ajelaa...aku?sahur air masak + kurma...cukup laa kan?

Waktu bkerja tahun ni start pkul 8, balik pkul 4.30petang.rehat pkul 1 smpai pkul 2...dah tu,stiap hari smpai ke abis puasa...tahun lepas punye best...start pkul 8 abis pkul 4.rehat plk same je...cuma yg pling best tahun lepas,10hari terakhir kami satu ofis keje sparuh hari..best kn?

Ape bleh buat...pengurusan baru..kalo tanye aku,mls nak komen...suke ati hangpa laa...aku terima aje..cuma,ingat laa,Allah mengetahui ape yang kita semua kerjakan...Allah juga laa yang lebih tau niat sebenar kita...baik niat kita,baik laa jadinya...kalo niat asal pun dah mmg nak menyusahkan org lain,satu hari nanti,pasti ada balasan dariNya...kn?

Gaji aku bulan ni pun takde lagi..ape laa nasib...tp aku tetap bsyukur kepada Allah kerana walau takde gaji lagi pun,rezeki aku masih lagi ada...Alhamdulillah...

Korang punye puasa mcmane arini?niat laa yang baik2...insyAllah baik juga menanti kita...aminn

P/s : tak tau nak msak ape petang ni...haishh...

Posted via Blogaway

2 comments:

aizamia3 said...

walaupun air dan kurma pun dah cukup dari tak makan apa2 langsung.. ;)

masak..? ai weekend je sempat masak..

Sabihah said...

Tu laa kan?alhamdulillahh...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...