Aug 24, 2011

Gelap mata


Ni bukan nak cerita pasal pkai spek hitam nih...hehe...bukan jugak pasal pengsan(org trg punye bhsa-gelap mata is pitam)

Ni aku nk cite pasal manusia yang selama ni hidup bsederhana tetiba kemewahan datang bgolek2..terus jd gelap mata..heheh...lebih kurang mcm lupe diri laa kot...

Selama ni,org lain duk tatang manusia ni bagai minyak yang penuh,ape dia nak,ape yang die takde,org bagi...kenape?sbbnye die ni budak baik...dan org nmpak ketokohan die...org yakin satu hari nnt dia boleh bjaya...skrg,bila dah bjaya,terus lupa ape org tolong selama ni..bila nampk duit yang byk dan beranggapan 'itu adalah hasil titik peluh aku' lama kelamaan,mnusia pasti berubah...

Dunia ni ibarat roda..kadang2 kita di atas dan kite juga bleh turun kebawah...harapnya,pada saat kita diatas,jgn lupakan org dibawah..org yang pernah mbantu kita selama ini...manusia mudah lupe...

P/s : kemewahan didunia hanyalah pinjaman semata2... ^^

Ingatan untuk diri sendiri jugak

Posted via Blogaxlvvw(ggpay

3 comments:

Daddy Ziyyad said...

kacang lupakan kulit...

manusia, kalau dgn tuhan yg menciptakannya pun dia tak tahu nak bersyukur, janganlah letak harapan mereka akan bersyukur kpd sesama manusia

Sabihah said...

Smoga kita tidak tgolong dikalangan org2 yang tidak bersyukur...aminn

Dr. Ben said...

dunia ni hanya mainan saja

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...