Aug 13, 2011

Nikmat kesihatan


Alhamdulillah...tahun ni punya ramadhan,kami anak beranak diberi kesihatan yang baik..setakat hari ini,ku belum lagi dengar keluhan dari cik hubby or melihat eryna dlm kdaan yang kurang memuaskan..

Eryna yelaa..dia tak puasa..stiap hari adalah hari bermain untuk dia...hehe...tak kenal erti penat...bergerak dan terus bergerak..huhuu

Cik hubby pun,alhmdulillah...kalo dulu aku penah cerita yang cik hubby sakit pinggang kan,ramadhan ni,aku tak dengar lagi dia mengeluh sakit...aku bsyukur kepadaMu ya Allah...

Normal kan bg seorang isteri akan gembira dan bsyukur bila suami dan anak diberi kesihatan yang baik...wlau sesekali aku rs penat mmasak,tp bila semua tu bbalas dengan kesihatan yang baik untuk suami dan anak,aku puas...aku sggup masak setiap hari untuk mereka...insyAllah...

Lgpun,mkanan dikedai atau pasar ramadhan ni,tak smua yg sedap...kadang2 nmpak je cntik..tp lansung takde rs..huhu...dahla mahal..tp tak bleh jugak salahkan mereka yang mjual,sbbnya bahan mentah nya sendiri yang mahal...tak caye?pegi laa kedai tanya ayam brpe sekilo skrg?rm9/kg..dulu dlm rm7/kg je...huhuhu

Semalam punya menu,nasi minyk...rajin kan aku masak untuk cik hubby..hahah..takde maknanya...mak mertua aku yang masak..anak2 ada balik bukak puasa kat rumah dia,masak sedap sket...ye laa..ini laa naluri seorang ibu..kn?^^

Jd sahur pagi ni pun,aku tapau yang mak masak je..baik punye menantu..heheh..

P/s : bila buat entry lepas subuh,ayat terus jd tunggang langgang...ngantuk..cuba untuk tak tido after subuhh..huhu

Posted via Blogaway

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...