Oct 31, 2011

Keluarga bahagia



Lately..aku byk mendengar kisah rumahtangga yang kebnyakkannya hampir2 meruntun jiwa aku...sejauh mana kebenaran sesuatu cerita itu hanya tuan empunya diri sahaja yang lebih mengetahui...

Ada yang gaduh pasal org ketiga..ada yang bkecil hati kerana suami/isteri kurang memberi perhatian kepada rumahtangga..ada juga yang gaduh pd benda2 yang langsung tidak munasabah...mcm2 manusia ni..mcm2 karenah..aku nk ckp bnyak pun aku belum tentu lagi..harap2nya aku tidaklah diuji sebesar2 ujian itu..^^

Tp kebanyakkan masalah2 ni timbul pada wktu2 yang mmg sudah dpt dijangkakan..contohnya, isteri mengandung...sisuami sibuk lah merewang diluar...natijahnya?timbullah cerita2 yang tidak enak didengar...hmm...

Ada juga keadaannya bilamana pasngan ini dlm mperkukuhkan dan mstabilkan kehidupan mereka..contohnya beli rumah sendiri...dlm mnunggu rumah itu siap,macam2 laa...heheh...

Betul, setiap manusia dlm dunia ni,ada dugaan dan masalah masing2..bersabar lah..insyAllah bahagia pasti datang...^^

Aku ada dengar org kata, keadaan2 yang disebut diatas adalah keadaan yang dikatakan PANAS..hehe...mkhluk yang bnama sy****n ni suka ganggu time keadaan mcm tu...makhluk S ni mmg tak suka tgk manusia mendirikan masjid..mereka2 juga tak suka lihat sesebuah keluarga semakin erat kasih sayangnya juga semakin stabil kehidupan..mereka pasti cari helah untuk merosakkan hubungan itu...hmm

Kdg2 aku pk,agaknya aku nnt mcmane lah kdaannye..ya Allah...mintak2 jauh lah dari dugaan2 ni..selalu doa supaya sentiasa dlm lindunganNya..jauhkan dari malapetaka..aminn

P/s : gmbar ehsan en google

4 comments:

Dr. Ben said...

family adalah satu struggle. It's hard work. Bukan main2 punya hal.

Daddy Ziyyad said...

Saya setuju dgn komen Dr Ben. Institusi kekeluargaan ialah isu serius, perlu dijaga betul betul, dan harus sabar banyak.

Sabihah said...

Dr. Ben : sy pun setuju...sblm kawen lg kene persiapkan diri kan?

Sabihah said...

DZ : perlu kesabaran yang tinggi...^^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...