Jan 6, 2012

Kaya raya

Penah tak korang pikir nak ada duit byk2 dlm bank smpaikan dah tak tau nak buat ape dah...dan pikir kenape korang takde duit byk mcm sipolan atau sipolan?penah tak?penah tak?tipu laa kalo korang kate takde...hakhakhak

Aku pun tak terkecuali cuma setiap kali aku pikir pasal tu,aku akan cuba sebaik mungkin untuk lupekan..sbb ape?kerana aku rs macam aku cuba untuk tidak menerima qada dan qadar Allah...sepatutnya aku bersyukur dengan ape yang aku ada sekarang..alhamdulillah...

Aku ada suami yang memahami..alhamdulillah
Aku ada tempat berteduh..alhamdulillah
Aku ada kenderaan untuk bergerak..alhamdulillah
Aku ada anak..alhamdulillah
Aku ada pendapatan untuk menyara hidup..alhamdulillah
Aku punya kesihatan yang baik sehingga hari ini..alhamdulillah
YANG PENTING
ALLAH sentiasa bersama aku...aminn...

Terima kasih ALLAH atas segalanya yang telah ENGKAU kurniakan...smoga kehidupan kami sekeluarga sentiasa dlm rahmatMU ya ALLAH..aminn

P/s : muhasabah diri sebelum terlupa...^^

2 comments:

Imaan09 said...

haha..sis, bila lebih tang duit, kita akan kurang y lain.. keselesaan skang ni laa y ALLAH kekalkan utk kita sbb DIa tau itu y terbaik.. ada org kaya, tp bakhil..alhamdulillah kita x mcm tu..

di akhir entry ada mode 'muhasabah n bersyukur'..alhamdulillah..

Sabihah said...

Sama2 laa kita beringat..^^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...