Feb 21, 2012

ABC

Minggu lepas..macam biasa,penyakim M aku ni melanda..aku ajak cik hubby g makan kat kedai...kocek kering pun sibuk nak makan diluar..hukhukhuk

Pegi makan di kedai feveret laa kononnye..selama ni kami biasa pegi waktu lepas maghrib...aritu pegi lepas asar...awal lg laa kan?jdnye cuaca masih panas...

Pekerja kedai : minum?makan?
Cik hubby : nasi putih dua,kailan ikan masin pastu ikan nnt saya pilih
Eryna : air milo juk(sejuk)...
Cik hubby : ok,air milo peng satu...u?
Aku : bagi ABC laa satu

Suddenly....

Eryna : HAH??? ABC???

Hakhakhak...baru aku teringat,tak penah sekali pun aku minum air tu depan die...jadinye,terpinga2 laa budak kecik tu...hahaha...terlupa plak nak amik gambar die minum ABC tu..terus tolak air milo juk die...hahaha...

Si kecik tu mmg byk mulut sekarang..mcm2 yang dibualkan...dari sekecik2 benda hingga ke besar2 alam..kadang2 lawak die tak terduga akal ni...situasi dlm kete..

Cik hubby : u....nak makan katne?
Belum sempat aku jawab, sikecik tu jawab "makan dimulut"

Mungkin die penah dengar bila aku mengusik cik hubby setiap kali die tanya soklan tu...kami ketawa smpai menitis air mata...huhuh..situasi kedua...

Eryna sgtlah nakal..langsung tak dengar kata....hasilnya,kene marahlah dengan cik hubby
Cik hubby : eryna ni kenape?tak dengar ckp abah ni?
Eryna : aaaaaa....abah marah eyna....
Cik hubby : eryna tu tak dengar...kalo abah kate jgn buat,kenape buat jugak...
Eryna : aaa...abah ni...mati lagi baik...

Ntah dimana die jumpe perkataan tu..ntah die paham ke idak ekk?abah yang nak marah pun tergelak sakan...ape laa ayat kamu ni eryna...eryna betul2 buat dunia kami berwarna warni...walau macamane kami marah pun,kamu tetap kami sayang...



P/s : sehari tanpa eryna...boleh ker??

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...