Nov 30, 2012

Bubur Asyura



Setahun sekali je biasanya org buat nih...

Mak mentua aku biasa buat...setakat ni,belum sempat blajar lagi...tp yang pasti,kebykkan kawan2 aku ckp,bubur asyura luar(selain dr terengganu) lain dari bubur asyura terengganu...ape bezanya aku pun tak pasti...sebabnya aku pun tak pernah makan bubur asyura selain dari yang terengganu punye...bley gitu?hikhikhik

Alhamdulillah...tahun ni buat 2 periuk besar tu...tahun lepas kalo tak silap aku satu periuk je...rezeki kan?yang seronok tgk time org mengacau ni lah...ramai org masa ni...hihihi

Menurut ayah mentua aku,kalo org dulu2 buat bubur asyura,yang seronoknya budak2...semua pakat bawak tempurung kelapa atau bekas dari rumah masing2...buat 5 periuk pun tak cukup..hahaha...tp itulah kemeriahannya...sekarang dh terbalik...budak2 dh mula kurang minat aktiviti2 sebegini...itu yang timbulnya gejala antisosial tu(tetiba teringat tajuk pengucapan awam time kursus aritu..hikhikhik)

Erkkk....alhamdulillah..dh selamat masuk perut dan selamat bahagi2kan pada org2 kampung serta kaum keluarga...jangan jeles ye..hihihi

2 comments:

RedRose said...

bubur asyura ni makanan sihat aite sis? semua ada. karbo, protein, serat...complete lah. macam cereal mat saleh tu, cuma kita punya lagi best! ha ha ha

Sabihah said...

ntahlahh..yang sy tau bubur ni mmg semua diletak..ayam,daging,nasi,kekacang...^^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...