Sep 16, 2014

1st post laptop baru!!!

Wow!! laptop baru!!!

Alhamdulillah..bee dah lama impikan nak ada laptop sendiri..selama ni duk menumpang laptop kerja cik hubby je..tu pun kalau dia tak guna or dia takde keje…kalau tak, terpakso alaa eden pakai HP kesayangan eden tu..hihih

Lama laa jugak bee duk melilau cari laptop yang ikut kemampuan dan ofcoz berguna laa untuk bee..rupanya byk jenis laptop sekarang..dan paling glemer ASUS laa ye…google punya google.. tengok sana…tengok sini..buat perbandingan..akhirnyaaaa

Product Image

Bee memang berkenan benar dengan ASUS tu..ntah model ape tah..lupe tapi mmg menarik dan mampu milik…smpai masa pergi kedai, penjual tu taknak jual ASUS..padahal ada je stok kat belakang tu…aikkkk..pelik!! Hasilnya, takdelah tangkapan hasil hari itu…

Balik rumah masih lagi mencari2 kenapa lah penjual tu taknak jual ASUS ye…cuma dia taklah kate “JGN BELI ASUS…BELI INI atau BELI ITU!!” cuma dia tak rekemen kalo nak amik ASUS…bee taknak bersangka buruk dulu..kita cari penyelesaian..masalah takkan selesai kalo kita tgk masalah je kan?!!

Akhirnya, setelah  diteliti dan digoogle rupanya ASUS ada satu masalah yang paling ketara..servisnya yang agak tidak efisien…kepada pengguna ASUS jangan sedih2, guna lah laptop korang sebaiknya supaya jgn rosak..sebabnya kalo rosak, masa membaiki tu memakan masa yang agak lama…tu lah major problem kepada ASUS…

Oleh sebab bee ni pengguna yang sangat bagus, bee tak berani nak mengambil risiko..beli untuk guna..bukan untuk melawa…so, bee beli laptop jenis LENOVO yang harganya murah rm400 dari ASUS yang bee berkenan tu..murah sket dan alhamdulillah dipermudahkan

 

psst…membeli biarlah ikut kemampuan bukan ikut kemahuan!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...