Langkau ke kandungan utama

Hanya ALLAH tempat mengadu



Walau apa pun yang berlaku, pastinya ada hikmah disebaliknya. Yakin dan percaya lah bahawasanya Allah punya rancangan yang lebih hebat untuk kita. Kita hanya perlu bersyukur sentiasa. Kerana kita hanyalah hambanya yang serba kekurangan.

Jika kita mampu berSYUKUR dengan apa yang kita ada sekarang, kita tidak akan pernah risau atau fikir dengan apa yang bukan milik kita. Yang pentingnya, SYUKUR lah. sentiasalah mengucapkan ALHAMDULILLAH.
Senangkan untuk menuturkan perkataan2 ni, tapi untuk kita yang mengalaminya, hanya Allah je yang tahu. Betapa hancur luluhnya hati, betapa jatuh terduduknya diri, betapa rendah dirinya rasa bila terjadinya sesuatu perkara yang bukan dalam kehendak hati kita. Betul kan?

Tapi, siapalah kita untuk menidakkan qada dan qadar yang telah ditetapkan untuk kita. Walau luluh hancur hati, walau jatuh terbaring sekalipun, inilah jalan yang perlu kita lalui. Berhentilah menyalahkan orang sekeliling. Cuba pandang cermin dan lihat diri sendiri. Mungkinkah segala apa yang terjadi adalah dari sikap kita sendiri.

Ambil masa, pejamkanlah mata. Renungkan dan cubalah untuk redha untuk semua. Berdiam bukan kerana kita berputus asa. Tapi untuk kita kembali kumpul kekuatan diri untuk hadapi. Allah lebih mengetahui.


Hati ini milik DIA
Jiwa ini hak DIA
Diri ini kepunyaan DIA
Perasaan ini pinjaman DIA

Senyumlah sayang.
Bergembiralah wahai hati.
Tenanglah dalam jiwa.
ALLAH itu ada

Rezeki Allah dalam pelbagai bentuk. Nikmatilah semuanya dalam hidup. Jangan fikir mana yang bukan milik kita. Terima kekurangan. Hargai kelebihan.

:)

Ulasan

Unknown berkata…
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

Catatan popular daripada blog ini

BEN ASHAARI AJAK TUKAR LINK

saje laa..arini aku free sket..esok pun mcm free jugak…byk waktu free aku lately…sbnrnye aku menunggu minggu depan yang dah sah2 keje menimbun…jd, ape laa salahnye aku join segmen2 mr Ben nih…dah lama tak join jom2 tukar link…aku akan sediakan satu bahagian di sisi blog ni untuk letak link korang…^_^ nak join?? klik sini http://www.benashaari.com/2011/06/segmen-tukar-sama-suka-lagi.html

Mengandungkah Aku??

Hari ini cukup 65 hari sejak dari period terakhir Bee...macam-macam tanda dah rasa ni..mual-mual, pening kepala, selalu mengantuk, penat, perut rasa kembung, selalu lapar dan paling ketara ada rasa something yang bergerak dalam perut..mengandungkah aku?? Mula-mula jom kita check tanda-tanda awal kehamilan 1. Kelewatan Haid Memang dah lewat sangat ni..sepatutnya bee dua kali period dah..dan memang rasa ketara sebab bee tak pernah miss period 2. Loya dan muntah Loya tu ada..mmg rasa selalu...ish bleh kata dalam mulut ni terasa macam air liur tu penuh selalu..tapi muntah tu baru sekali laa sepanjang 65 hari kelewatan period ni 3. Sakit dan tegang buah dada Yang ni bee rasa pada mula-mula lewat period haritu...lewat dalam seminggu dua..mmg rasa tak selesa sangat...tapi sekarang mmg dah tak rasa dah 4. Berasa letih dan mengantuk Ni memang selalu rasa...kadang-kadang kat ofis tu tido je waktu tengahari..lepas tu mula lah rasa lapar bila tak makan tengahari kan..hihihi ...

GEGAR 1 RIBU BLOG APRIL BERMULA

lama dah tak join…lama2 skali apa salahnye kan??^_^