Apr 18, 2011

Bila sampai waktunya…

kdg2 bila aku dpt tau sape2 disekeliling aku meninggal, terasa singkatnya hidup ni…lepas Toki aku meninggal, aku dengar sorg pekerja ditapak binaan plak meninggal…minggu lepas plak sorg lagi meninggal di tempat kerja..muda lagi..belum kawen…
arini, aku dapat tau ustaz yang mengajar aku plak…innalillah…
itu laa..bile dah sampai waktunya, siapa kita nak menolak…jd, sentiasa laa beringat pada kematian ni…sbb??kematian itu PASTI…
sejauh mana pun kita melangkah, sekuat mana pun kita didunia…tak dapat jugak lari dari kenyataan ni…hidup bukan sekali…hidup kita 2kali..sekali didunia yang sekejap ini, dan sekali lg didunia yang kekal…bwk laa bekal yang byk untuk menjamin hidup yang kekal didunia satu lagi tu…
aku takut, sbb aku tau aku masih blum sedia..tp layak ke kita untuk mintak panjangkan umur??
p/s : sentiasa laa berdoa supaya sentiasa dlm lindungan yang Maha Esa…insyAllah…^_^

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...